Чи може світло підвищити продажі?

Ми вже не раз говорили про важливість освітлення будинку, офісу і навіть в навчальних закладів. Однак ще жодне слово не звучало про те, що світло може бути важливим фактором для покупців.

“Світло, яке підвищує продажі” – звучить неправдоподібно, але все ж таке існує. За дослідженнями компаній Zumtobel і Gruppe Nymphenburg Consult, вдале освітлення, наприклад, в магазині одягу може підняти продажі аж на 12%! Чим гірші інші сфери торгівлі? Давайте розберемося що необхідно змінити в освітленні торгового залу, щоб збільшити середній чек.

Яке освітлення краще вибрати для магазину?

Без сумніву світлодіодне. Якщо ви ще сумніваєтеся в тому, що LED-лампи і світильники будуть вигідним рішенням, то беріть калькулятор і просто порахуйте витрати на електроенергію.

Крім економності LED-освітлення, для магазину перевагою стане і його різноманітність. Не тільки різні рішення в вигляді лінійних світильників, панелей і тому подібного, але і різний індекс передачі кольору або колірна температура. Все це важливо, якщо ви хочете, щоб вітрини виглядали привабливо, а товари хотілося купити.

Наскільки яскраво повинен бути освітлений магазин?

Великі магазини накшталт Metro дотримуються освітлення в діапазоні 750-1000 Люкс, але таке рішення буде зайвим для маленьких торговельних площ. Висока яскравість освітлення бадьорить покупців, змушує швидше рухатися, робити спонтанні покупки, але також надлишок світла дратує.

Якщо є можливість розділити торговий зал на зони освітлення, то направте більше світла на продукцію, акцентуючи на ній увагу. Проходам буде достатньо 250-300 Люкс.

Якщо вибирати колірну температуру для загального освітлення, то краще за все використовувати нейтральну, наближену до природного світла. Однак є відділи в яких варто зробити акцентне освітлення іншого кольору. В яких саме, ми поговоримо пізніше.

Які саме світильники варто використовувати?

У великих торгових залах супермаркетів зараз часто зустрічаються лінійні світильники на підвісах. Ними зручно освітлювати коридори між стелажами, касами, тощо. Також іноді у великих торгових залах можна зустріти високопотужні лампи.

Якщо ж у вас стеля Армстронг, то вона просто створена для світлодіодних панелей: вони будуть виглядати лаконічно і при цьому давати досить яскраве і рівномірне освітлення. Для маленьких торгових площ також будуть доречні мініпанелі з помірною яскравістю.

Для магазинів одягу, особливо якщо ви представляєте дорогі бренди, варто вибрати люстри або трекові світильники, які будуть відповідати стилю самого магазину.

Яке світло підібрати для освітлення конкретної категорії товару?

У попередніх статтях ми піднімали тему того, що для м’ясного відділу потрібно освітлення з високим індексом R9. Подібні особливості є і у інших відділів.

Вдале освітлення для кожного потребує певних вкладень, але зробить товар привабливішим і безпосередньо вплине на його сприйняття в очах відвідувачів.

Тепле освітлення

Тепле розсіяне світло використовується у відділах з випічкою і сирами, роблячи їх більш апетитними на вигляд. Особливо помітний ефект, якщо в якості освітлення використовуються бра з тканинним абажуром.

Також тепле освітлення рекомендується для м’ясного і ковбасного відділу, але тут краще використовувати прямі промені світла і звернути увагу на R9. Постарайтеся підібрати світло в якому м’ясо буде виглядати природно і апетитно.

Температура близько 3500К також буде доречна в магазинах косметики, оскільки при такому світлі тон шкіри виглядає здоровим і дрібні недоліки стають непомітними.

Холодне освітлення

Колірна температура вище 5000К використовується в відділах з молочною продукцією і замороженими товарами. Традиційно холодне світло також доречно виглядає в приміщеннях з сучасним дизайном, асоціюється з інноваціями, тому воно часто використовується в магазинах електроніки і навіть побутової техніки.

Нейтральное освещение

Колірна температура від 4000К до 5000К найбільш універсальна і підійде практично скрізь, але є відділи для яких вона є обов’язковою. Овочі, фрукти, зелень, вина і одяг. Для всіх цих відділів також варто звернути увагу на точність передачі кольору, щоб не обдурити покупців і зробити фрукти більш апетитними на вигляд.

Нейтральне освітлення також рекомендується для відділів електрофурнітури і освітлення. Звичайно, в магазині освітлення товар і є основним джерелом світла, але вибираючи який зі світильників включити для демонстрації, вибирайте ті, що мають однакову колірну температуру. Змішання світла різних відтінків викликає візуальний дискомфорт.

Організовуючи освітлення в своєму магазині, не забувайте враховувати стелажі, які відкидають тіні і забирають частину світу. Нехай світильники знаходяться між ними і освітлюють товар і проходи, а не одну тільки верхню полицю.

Дізнатися більше про вплив світла на людину, ви можете в наших попередніх статтях.